در نگاه موسسه سراج یکی از اصلی ترین و مهم ترین مقاطع اثرگذاری وتربیتی دوره پیش دبستانی می باشد . پیش دبستانی به عنوان اولین مواجهه ی کودک با مدرسه از حساسیت قابل توجهی برخوردار است. به همین جهت با بهره گیری از منابع علمی و تجربی، سند پیش دبستانی سراج تدوین گردیده است. هدف اصلی موسسه در مقطع پیش دبستانی تقویت حس کنجکاوی و روحیه ی پرسشگری و همچنین رشد چندجانبه در حوزه های یادگیری می باشد. به منظور رشد چند جانبه در این دوره، فعالیت های طراحی شده در قالب رشد شناختی(هوش منطقی، ریاضی/ هوش کلامی زبانی و هوش طبیعت گرا)، رشد جشمانی(رشد حرکتی درشت و ظریف)، رشد عاطفی-هیجانی-اجتماعی و پرورش عواطف دینی می باشند. رویکرد آموزشی در این مقطع به صورت مشارکتی و غیرمستقیم می باشد و بهترین ابزار در راستای تحقق اهداف چندجانبه ذکر شده، استفاده از طرح مساله های چالش برانگیز در قالب پروژه و حل آن می باشد .

هوش منطقی-ریاضی
به منظور رشد هوش منطقی- ریاضی، فعالیت های پیش دبستان در قالب اهداف جزئی طبقه بندی و دسته بندی، آشنایی با مفهوم عدد و هندسه و شناختن مفهوم قرینه و بازی سودوکو طراحی شده اند.

هوش کلامی-زبانی
در موضوع رشد کلامی- زبانی، فعالیت های پیش دبستان در قالب اهداف جزئی رشد استعداد کلامی، رشد استعداد شنیداری، رشد آگاهی آواشناسی و واج شناسی، تقویت حافظه دیداری- شنیداری در نظر گرفته شده است.

هوش طبیعت گرا
در راستای رشد هوش طبیعت گرا، دانش آموزان با عناصر طبیعت یعنی حیوانات و گیاهان آشنا شده و در مورد نحوه زندگی آنها اطلاعات به دست می آورند و با دقت و کنجکاوی بیشتر به محیط اطرافشان توجه می کنند.

رشد جسمانی
به منظور رشد جسمانی دانش آموزان، سعی در تقویت مهارت های حرکتی درشت و ظریف درقالب بازی ها و فعالیت های مختلف میشود. مهارت های حرکتی درشت مورد توجه شامل دویدن، پریدن، خزیدن، جهیدن، گرفتن و پرتاب کردن و تعادل است و مهارت های حرکتی ظریف شامل بریدن، تکه کردن، نوشتن، دست ورزی با اشیا، نقاشی و هماهنگی چشم و دست میباشد.

رشد عاطفی-هیجانی- اجتماعی
در راستای رشد عاطفی- هیجانی- اجتماعی، اهداف جزئی ایجاد رابطه مثبت با یکدیگر، اعتماد به نفس و خودآگاهی و مدیریت روابط و تاب آوری در نظر گرفته شده است.

رشد عواطف دینی
در موضوع رشد عواطف دینی، تلاش شده است که دانش آموزان با توجه و تفکر در آیات و نشانه های خداوند، به صفات قدرت، دانایی و مهربانی همراه با بخشندگی او پی ببرند. همچنین با قرآن انس پیدا کرده و با تکرار آیات در جهت صحیح خوانی قرآن قدم بردارند. علاوه بر این سعی می شود تا با بهره برداری از موقعیت ها و مناسبت های مذهبی، محبت اهل بیت در قلب فرزندانمان ایجاد شود.

داده ای یافت نشد
داده ای یافت نشد

فرم پیش ثبت نام

فرم مصاحبه کاری